چاقی و خطرات آن

چاقی و خطرات آن

چاقی و پیامدهای آن بر سلامتی

1- مقدمه:

چاقی اصلی ترین بیماری مرتبط با تغذیه در دهه اخیر است و به شرایطی اطلاق می شود که با انباشت چربی زیاده از حد در بدن مشخص شده و با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری ها همراه است. اضافه وزن و چاقی می تواند موجب ابتلای به دیابت شده و در افزایش فشار خون، تغییرات نامطلوب در چربی های خون، ناباروری، مشکلات زایمان، آرتریت، آسم و شرایط نامطلوب بهداشتی موثر است. چاقی را می توان از طریق تغییرات در شیوه زندگی به ویژه رژیم غذایی به خوبی کنترل کرد.

2-  اپیدمیولوژی چاقی:

2-1 تعریف چاقی:
که از تقسیم وزن بر (BMI) بر اساس شاخص توده بدنی (WHO) سازمان بهداشت جهانی حسب کیلوگرم بر مجذور طول قد بر حسب متر محاسبه می شود، افراد جامعه را به افراد کم وزن، با وزن طبیعی، دارای اضافه وزن و چاق دسته بندی کرده است (جدول 1). این شاخص مستقل از قد بوده و این امکان را فراهم می کند تا بتوان مقایسه ای سریع و آسان درون گروههای جمعیتی و مقایسه بین گروههای مختلف که دارای نژاد یا قومیت متفاوتی هستند، انجام داد.

درباره ما

شرکت داروسازی ابوریحان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان داروهای انسانی و دامی در ایران با نیم قرن سابقه تولید دارو، نقش مهمی در اعتلای صنعت داروسازی کشور ایفا می نماید.

اطلاعات تماس

آدرس کارخانه : تهران٬ نبش سه راه تهرانپارس٬ مقابل هتل شهر پلاک 1
کدپستی : 1654613111

تلفن : 77707173 (021)
واحد علمی : 77715554 (021)
فکس : 77702066 (021)

ایمیل : info@aburaihan.com
واحد علمی : medical@aburaihan.com
وب سایت داروسازی ابوریحان : www.aburaihan.com

ارتباط با ما

کليه حقوق مادی و معنوی اين وب سايت متعلق به شرکت داروسازی ابوریحان (سهامی عام) می باشد.

Call Now Button